måndag 14 juni 2010

Vi 2....Mor och dotter

För ett tag sedan var jag och vår dotter på "The Studio" och lekte fotomodeller för en dag.
Så mysigt att göra något tillsammans. Vi blev sminkade och i ordningsfixade i håret och sedan fick vi posera framför kameran. Hmmm måste erkänna att jag hade väldigt svårt att leva mig in i rollen men vår dotter njöt av fulla drag. Hon sprang runt och lät sig gladligen fotograferas. Det var en stolt tjej som spatserade ut fyra timmar senare med en CD skiva med våra foton på.


Ett av dessa pryder min layout som jag gjode med mitt senaste DT-paket som landade lagom till helgen i min låda. Härliga papper från "Fancypants" kollektionen -"rusted sun", som gick i murriga färger som passade precis ihop med kläderna som vi bar denna dag på fotot.

Så här blev min layout:



Jag använde mig av ett prickigt gult cardstock Bazzill som bakgrund. Dett papper gick perfekt ihop med den underbara solrosrankan. Jag klippte ut namnet på mönsterpapprets kollektion "Rusted sun" och använde den som dekoration inunder fotot.



Eftersom Blomrankan var så lång så delade jag den på mitten, andra halvan lade jag tillbaka i min DT-låda för att använda på nästa layout.



Den härliga färgglada oval med ränder klippte jag ut ifrån ett 12" ark med journalingrutor från Fancy Pants -Rusted sun ,cards.



Längst ned på layouten limmade jag fast en halvcirkel, utklippt ur mönsterpapper från samma serie. Jag chalkade kanterna med en distress dyna och sedan limmade jag fast rubiken.

Material från MiMas:

*Gul prickig cardstock Bazzill
*Mönsterpapper "Fncy pants" Rusted Sun
*Organza orange med vita swirls
*Blomranka med solrosor
*Tiny Alphabet
*Distress dyna
*Dubbelhäftande tejp

Må så gott!
Nu skall jag scrappa vidare!




Inga kommentarer: