lördag 19 september 2009

Buu

Ännu en spökig layout har fått landa på med scrappiga bord i mitt lilla krypin.
Denna gång ett större foto på min vår dotter som häxa.


Liksom min förra Halloween layput så arbetade jag med mönsterpapper från "Imaginisce" kollektion Spooky Town -Boo Buttons. Jag kombinerade detta spökiga papper med ett grönt papper från "My Mind's Eye" -Deena's Penny Lane.


Det läckra huset skar jag ut med min skärmaskin. Jag använde mig av ett prickigt Bazzill cardstockpapper med ett gult mönsterpapper från Crate paper inunder. Fönster och dörrar har fått ett lager Glossy Accent över sig. Under huset ser ni vackra swirls från "Adornit", clear stickers. Huset vilar på ett orange band med vita prickar från BoBunny.



Texten "Happy Halloween" skar jag ut från mönsterpappret i samma serie som ovan. Jag skrynklade ihop pappret och sedan drog jag med lte svart Distress över ytan. Sist men inte minst så limmade jag dit en bit fragments ifrom av en STOR cirkel över texten. Ett bra tips är att limma fragments med Glossy Accent .

Material från MiMas:

  • Mönsterpapper från Imaginisce Spooky Town
  • Mönsterpapper från My Mind's eye -Deena's Penny Lane
  • Tim Holtz fragments
  • prickigt band från BoBunny
  • knappar
  • Thickers

Må så gott!

//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: