fredag 18 september 2009

Gör dina egna bakgrunder

Att göra sina egna helt unika bakgrunder till Layouter och kort är superroligt och inte alls svårt. Dessutom får du exakt de färgställningar som du själv vill ha och så få du ju kladda och ha dig bäst du vill – en riktig kreativitetsbooster Jag brukar använda mig av vanlig cardstock med eller utan struktur, valfri grundfärg, det beror ju på hur man vill ha slutresultatet. Det går ju utmärkt att ha ett mönstrat papper med som man "bättrar" på lite. Fram med stämplar, plocka fram dina gamla foamstamps kanske…, färger och pennor… 3d-lack, glimmermist är underbart och ger ett fint skimmer.
Här har jag först stämplat med två olika swirls i färgerna Worn lipstick och Fired brikc. kanterna har jag distressat med samma färger.
Känner man att man vill fortsätta lite eller addera lite mer färg så är det bara att göra det. Här har jag gått vidare med lite brun distress i Walnut stain-färgen. Jag har sprayat med glimmermist Creme de chokolat och så har jag blandat ut lite Fired brick i en mist-flaska och sprayat med den oxå.
Nu är det fritt fram att använda sitt papper efter bästa förmåga... skär till ett kort, stans ut figurer eller använd det helt enkelt som ett bakgrundspapper!
Om du följer länken så kan du se på den här LO'n där jag stämplat med versamark och en swirlstämpel runt om kanten på ett cardstock, jag har sedan embossat med clear embossingpulver. LO med swirlade kanter!

En varning bara... kan vara lätt beroendeframkallande!
//DT-Annlouise

2 kommentarer:

Mija ♥ sa...

Du är en stjärna på att hitta på skojiga tekniker och tips! Detta måste jag prova - GENAST:)

Kram

Malin sa...

Ur snyggt. Detta ska jag prova :)