fredag 7 maj 2010

Ett mönsterpapper – Fem kort

Jag har fortsatt på mitt tema att göra många små kort med begränsat material och vill därför passa på att tipsa om vad du kan använda ”Cut out” mönsterpapper till.

Jag har gjort alla kort nedan med ett mönsterpapper Från Bo Bunny’s kollektion ”Sophie” och spillbitar av Cardstock.  Jag har dessutom flera bitar av mönsterpappret kvar att använda till fler kort.


Grattis är utstansat med QK’s Metro skinni Mini alfabete i samma blå cardstock som kortbasen (som är ca 3,5 x 3,5 tum).


Samma blå Cardstock som kortet ovan tillsammans med ett grönt sidenband oc en scalloped cirkel med hälsningen i som ör utklippt från mönsterpappret. Det hela är toppat med Glossy Accents.


Blommorna är utklippta ut samma mönsterpapper med lite Glossy Accents i mitten. De är fästa på distanskuddar i tre olika tjocklekar för att ge en 3d-effekt. Stämpeln är från ett Basic Grey kit.

Stämpelmotivet är färglagt med tombows och jag har bara använt min svarta penna. Vit Gelly roll-penna för ”faux stitching” och ett läckert rosa sidenband knutet i en rosett.

Jag insåg i efterhand att jag missat att fotogradera ett av korten jag gjort men det syns lite på bilen ovan så ni får hålla tillgodo med det.
Brun cardstock med ”faux stitching” och en textstämpel från ett Hero Arts kit.

Tack för titten!


Inga kommentarer: