måndag 24 maj 2010

Vilket tålamod.....smile!

Eftersom vi precis har flyttat så inser man att man helt plötsligt har så otroligt mycket saker.
I en av våra flyttkartonger så hittade jag en mängd olika fotoramar med foton som jag numera ej vill sätta upp på väggen.....vilken tur att man då scrappar för helt plötsligt har jag en hel hög "nya" foton att scrappa. För får de inte lats på väggen längre kan man ju alltid ta tillvara på dem och sätta in dem i albumet.
Två ut av dessa foton, var härliga svartvita foton på våra två busungar som fick bli temat på denna veckas layout till MiMas.

Så här blev den:


Denna layout byggde jag upp på en wellpappkartong 12". Mönsterpapprena är från "Mixed sources" -The girl's paperie: On holiday fick bli temat denna gång. Jag tejpade dit mönsterpapprena på wellpappkartongen och sedan sprayade jag med "Glimmer Mist" turquoise och pink bubblegum.


Den fina vita blomman kommer från Pima, bakom den syns en större brun blomma, också från Mimas.
Bladen och swirlen kommer från mima egna gömmor. Journalingen gjorde jag med hjälp av Tiny alpha "Glitz". Superläckra små bokstavsrutor i klarröd färg.
 

Här ser ni den turkosa Glimmer Misten på mönsterpappret. Tejpen med måttbandet kommer från Tim Holtz.

Material från MiMas:

* Wellpapp 12"
*Mönsterpapper: "Mixed sources" -The girl's paperie: On holiday
*Blandade röda brads
*Vit blomma Prima
*Bruna blommor
*Tiny Alphabet "Glitz" Red block C2822
*Dubbelhäftande tejp
*Glue dots
*pins
*organzaband med prickar

Detta var allt från mig idag!
Må så gott!


Inga kommentarer: