tisdag 4 maj 2010

"Liten" med the Girls Paperie


Igår kom ett nytt smaskigt DT-paket hem i brevlådan... underbara färger som rosa och grönt och i somriga tecken!

Jag använde mig av några lite äldre bilder igen, jag har så många fina bilder från när min dotter va liten som jag ännu inte hunnit scrappa.

Jag använde ett grönt cardstock som bas, mönstrade papper från den härliga serien The Girls Paperie "Paper Girl", jag klippte ut det stormönstrade pappret med rosor och använde cracklepaint för lite mer effekt på vissa delar. Chalkade och skar ut remsor samt rundade hörnen på fotona med hörnstans. Fotona har jag slipat lite med det perfekta slipverktyget från Tim Holz, perfekt att få till den lite mer slitna looken.

Jag har oxå målat med en vit penna för att rama in fotona ytterligare. Gjorde en cirkel av ett rosa papper och ritade dit en fusk söm på. Alfabetet är foam thickers i ett sött typsnitt och rosa! Ännu en detalj är det lilla söta tårtpappret som jag lagt som fotomatta bakom ytterligare ett foto. Sen har jag dekorerat med blommor och halvpärlor.

Detaljbilder kommer här:

Här kommer hela materiallistan från MiMas:
  • Grön och rosa Cardstock Bazzill
  • Tre olika mönstrade papper från The Girls Paperie - Paper Girl
  • Foam thickers från American Crafts
  • Slipverktyg från Tim Holz
  • Chalk
  • Halvpärlor från Inkido
  • Blommor från Prima
  • Crackle Accents
  • Tårtpapper litet
Hoppas ni får en fortsatt trevlig vecka och att ni får tid att sätta er ner och skapa lite - det ger så mycket tillbaka! Börjar det tryta så vet ni ju vart ni kan fylla på! ;) Kila nu in i butiken!

Inga kommentarer: