tisdag 25 maj 2010

Prinsessbebis...The Girls Paperie


Så va det tisdag igen, inte klokt va tiden flyger iväg... tänkte snabbt blogga mitt inlägg innan det är dax att ge sig iväg på "sommar"avslutning på dagis... hmm 8 grader, jag funderar på att dra fram vinterjackorna från förrådet faktiskt...

Layouten ser desto varmare, somrigare och soligare ut. Det beror nog på det härligt gula cardstocket och det fina mönstrade pappret från The Girls Paperie...

Jag inspirerades av en layout när jag gjorde denna, tyckte den va så läcker... det är skönt när man kan få lite inspiration av andra på nätet eller vad säger ni?

I alla fall, jag har rivit rospappret och faktiskt skarvat lite eftersom jag redan nallat av det tidigare men det syns faktiskt inte. Sen har jag använt baksidan och skurit två remsor som jag vikt och sen sytt med maskin ovanpå. Jag har använt ytterligare ett mönstrat papper från samma serie (det gröna) som passade som bakgrund till texten.

Har sen stansat ut härliga gröna blommor med mina retropunchar, chalkat och böjt till dem. Har sen använt jättefina glitterbrads som pistiller - det glittriga syns tyvärr inte så bra här på bilden.

Tiny alphas och thickers har jag oxå använt till min titel... hoppas jag kunde inspirera! Nu får vi hoppas att det blir sommar ute oxå!


Komplett materiallista från MiMas:
  • Mönstrade papper från The Girls Paperie - Paper Girl
  • Enfärgad gul cardstock och rosa som fotomatta
  • Retroblomstansar
  • Chalk
  • Svart ZIG-penna
  • Glittriga brads (kommer i förpackning med bl a bling och ludna brads oxå)
  • Thickers chipboard
  • Tiny Alphas
Nu är det ut i kylan som gäller! Ha det gott! ♥

1 kommentar:

Malin/Turbomalin sa...

Mmmmm sommar... superfint Emmeli :)