torsdag 23 april 2009

En ask fylld med KÄRLEK

I dag tänkte jag visa er en explosive box med en layout innuti.
Denna box har jag gjort med min nya älskling nämligen Ultimate Pro väskan.
En sådann här box går även att göra på fri hand men innebär då ganska mycket måttande och trix med att få alla lager i rätt storlek. Med hjälp av väskan är det bara att klippa efter de embossade linjerna som man gör med hjälp av väskan.

Så här blev min box:



Papprena jag har använt mig av är "Bazzill cardstock prickigt" och papper från "Sassafraslass" samt ett papper från "Prima, meredithfenwick design"



Lockets stora blomma fick jag av en god vän som jag satt och altrade denna box hos. Blommans mitt dekorerade jag med en underbar ros som finns att köpa hos MiMas. Under rosen sticker det fram en gul liten blomma från "Petablo -Flora doodles". Locket dekorerade jag med stickles för att ge lite bling åt boxen.







Så här ser boxens underdel ut när man vecklar ut den.
-En box fylld med KÄRLEK, min KÄRLEK =MIN familj.

Till layouten har jag använt mig av papper från "Sassafraslass" och dekorerat den med små blommor från "Petablo" samt knappar från "Doodlebug design". Bokstäverna till rubriken kommer från mina egna gömmor.



Material från MiMas:

Det var allt för denna gång.

Nästa gång tänkte jag visa en korg som jag har gjort med Ultimate Pro väskan.

Jag vet inte hur det ser ut hos er, men här lyser solen så nu tänkte jag gå ut och sätta mig och dricka en kopp kaffe. I morgon åker jag till Scrapträffen i Rottne.

Kanske träffas vi där?

Må så gott!

//DT/Jenny/e.j.m

2 kommentarer:

pysselninjangittan sa...

vad läcker :)
själv vart jag på MiMas och inhandlade mig en sådan väska igår. Hoppas jag får till det lika fint som du.
Men projektet är just nu en box av min fölsepresent BIA :)

Emma sa...

Oooo, WOW!! Den där asken bara måste jag försöka mig på. En perfekt morsdagsgåva till min mamma, med barnbarnen i. TACK!!