måndag 10 augusti 2009

En bestämd tös

Denna layout gjorde jag på vår underbart roliga DT-träff som vi hade nu i helgen.
Det var så roligt att få träffa er och njuta av en hel helgs scrappande med så trevligt sällskap.
Oj vad vi skrattade=)


Det underbara pappret kommer från "Magnolia" -Lacy Summer Day's". Visst är det gulligt med alla molnen på.



Runt pappret med moln så gjorde jag en ram av Pearl Maker. Thickers och tiny alfabeth fick bilda rubriken "En bestämd tös".



Jag klippte ut ett moln i akvarellpapper med kraftig struktur och stämplade över hela med en textstämpel från Inkido. Runt molnens kant så chalkade jag. Den söta gråblå blomman kommer inom kort in till MiMas butik/web.



En fågel från Tim Holtz grungboard -Nature dekorerdes med Glimmer Mist och chalks. Runt fågelns nacke hängde jag en söt liten nyckelknippa (charms). Ett antikt mynt med en rund Tim Holtz fragements på satte jag på den lilla fågelns mage.



Med hjälp av en stor retro flower punch stansade jag ut blommor av ett akvarellpapper som jag hade dekorerat med en textstämpel på. Jag knögglade till blommorna och chalkade med distress Vintage photo och Fadded Jeans. I blommans mitt sitter en skruvbrad som jag har hamrat på med Tim Holtz Textured hammer.

Material från MiMas:

Detta var allt för i dag!

Må så gott!

DT//Jenny/e.j.m

1 kommentar:

Bodil sa...

Oj vad dottern är lik sin mor!!! Exakt samma ögaon!!
Kram Bodil