tisdag 18 augusti 2009

Hängbilljett.....på kära pappa

Inspirerad av en tidigare DT-layout ville jag denna gång testa något som jag inte har scrappat med så mycket tidigare, men sett på en del layouter runt om på nätet.
Nämligen att använda mig av BIA spiraler i min layout.

Så här blev min layout med foto på vår dotter som har "skaffat" sig en hängbiljett på sin pappa.


Pappret kommer från Magnolia Ink -Lazy Summer Day's och är full av små söta körsbär i sommarens färger. Jag limmade fast pappret på kartong, delade av det och satte ihop det igen med hjälp av min BIA och en spiral. I spiralen satte jag också prickigt papper där jag limmade fast små dekorationer.


Små söta dekorationer med antikgröna halvpärlor i fick rama in fotot och tagen med "M" som i mysig. Tagen är utskriven från Mirabylls blogg. Bakom syns en underbar journaling lapp.

I spiralen satte jag fast en så söt ängel charm och ett band med love text och en bit pärlfloss.


Biljetten "Hängbiljett" har min väninna gjort i word. På fjärilen lade jag några droppar Glossy Accent samt ett lager chalk.

Material från MiMas:

  • Mönsterpapper från Magnolia Ink -Lacy Summer Day's
  • cardstock
  • spiral
  • BIA
  • Fjäril stämpel Inkado
  • Glossy Accent
  • Ängel charm
  • Pärlfloss
  • Textilband
  • rosa blommor
  • antikgröna halvpärlor
  • journaling (kommer strax till butik)

Detta var allt för denna gång!

DT//jenny/e.j.m

Inga kommentarer: