onsdag 16 september 2009

En altrad skrivbok

Maria på MiMas scrapbooking önskade sig en bok som kunderna skulle kunna pröva pennorna i butiken på. Sagt och gjort plockade jag fram lite spillbitar från tidigare DT-paket och altrade en skrivbok till Maria.

Det ljuvliga pappret är från Maja design kollektion "Mina vänner" -Rosa Marina 3. Pappret som sticker fram liksom en ram runt hela boken är från Magnolia "Lazy summer days" -Strawberries and cream som chalkade kraftigt längs med hela kanten. Pennan på bokens kant har jag altrat med papper från crate.



Utav blomstertråd och blomstertejp och små söta rosor så gjorde jag en liten blomranka som fick pryda bokens framsida tillsammans med de bruna blingstenarna.



Åh vad jag ÄLSKAR dessa underbara alfabet från Adornit. Små mini bostäver i alla möjliga varianter. Perfekta till kort, journaling eller som i detta fall till en etikett Runt etiketten har jag gjort små halvpärlor med hjälp av pearlmaker.

Material från MiMas:

  • Mönsterpapper från Maja design "Mina vänner"
  • Mönsterpapper från Crate paper
  • Mönsterpapper från magnolia
  • Pearl Maker
  • rosor
  • blomstertejp
  • blomstertråd
  • blad
  • Bling
  • Alfabet Adornit

Må så gott!

//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: