måndag 14 september 2009

Spökdisco

Snart är det Halloween och vad passar bättre än att passa på att scrappa mina kort på vår dotter utklädd till häxa. Denna dräkt har blivit en av hennes favoritdräkter.
Den svarta klänningen tillsammans med ett vitmålat ansikte och blooood mamma säger hon, när hon skall på maskerad.


Halloween pappret kommer ifrån "Imaginisce" kollektion Spooky Town -"Trick or Treat". Jag kombinerade detta papper med ett papper från "Crate Paper" kollektion Orbit-"Galaxy".


Det underbara typsnittet på rubriken kommer från en clear alfabet från "Autumn Leaves" -Freestyle alphabet. Rubriken färglade jag sedan med Promarker "Pumpkin" och sedan lade jag ett lager Glossy Accent över.



Efter att ha googlat en stund på nätet efter en ramsa om en häxa, hittade jag denna söta:

"Aske daske far och flyg.

Smörj så kvickt din kvast i smyg

Upp i luften ska vi susa

nu ska alla häxor busa"

Visst är den lite söt?!



Dödskallen har jag skärt ut med min skärmaskin. Den är gjord av Bazzill prickigt cardstock som jag har smutsat ned med svart distress Ink dyna. Runt dödskallens ben virade jag grön floss och sedan lade jag ett lager Glossy Accent i skallens hålor.

Material från MiMas:

Inga kommentarer: