lördag 26 september 2009

Julkort i september


Här har jag använt mig av vitt cardstock till basen. Inkidos julpapper, I lööööv them, används sedan till botten under dekorationerna. Har edgat och rivit kanterna för en sliten look och därefter chalkat med distressdynorna walnut stain och vintage photo. Den stora bruna rosen är från Inkido och likaså den härliga "God Jul" stämpeln. Har knutit en rosett med vit och brun tyll och även chalkat de vita blommorna. Allt detta finns hos Mima´s.







Till detta kort har jag använt röd cardstock som bas och sedan samma papper som det förra kortet till botten för dekorationerna. De röda pärlorna och stämpeln "24" kommer från Inkido. De vita pappersblommorna har jag stämplat med 24 stämpeln innan jag satte dit de röda rosorna. I rosetten har jag stuckit i en nål och även gjort ett litet paket som jag fäst i bandet med en liten träklädnypa. Allt är chalkat med distressdynorna.

Inga kommentarer: