måndag 21 september 2009

Jag har lekt med AlkoInk and I love it

Äntligen har jag tagit mig tid att leka med alla mina nya flaskor med AlkoInk.
Jag köpte på mig några för ett tag sedan efter att ha kikat på hur Tm Holtz använde AlkoInk till olika dekorationer. Gissa om man blev sugen på att köpa fler. Nu vill jag ha alla nyanser.

Här om dagen satte jag mig ned med en bunt tags för att testa mig fram och leka lite.
Så här blev mina tags och för er som vill titta lite närmare på dem så finns de att skåda i MiMas butik i Halmstad.




På denna tag lekte jag med tunn plåt (aluminium). Jag skar ut en bit som jag sedan klippte en vågig kant med hjälp av en mönstersax. På denna bit har jag sedan stämplat med dels en textstämpel samt en swirl. Blommorna har jag stansat ut i den tunna plåten med min retro blompunsch (medium).



På denna tag så stämplade jag först med en swirl stamp runt hela kanten. Sedan tejpade jag över hela tagen med genomskinlig packtejp. Fjärilen är urklippt ur den tunna aluminium biten och halvpärlor färgade av AlkoInk fick bilda en swirl utifrån fjärilen. Över hela tagen har jag sedan svampat med olika AlkoInk färger.



På denna tag har jag stämplat och Inkat. Slutligen dekorera de jag med fragments och metallblommor som jag gick loss med AlkoInken på. Ett litet hjärt charm med AlkoInk på fick dekorera ena fragmenten.

Material från MiMas:

  • Tags
  • AlkoInk
  • AlkoInk pads
  • halvpärlor
  • pärlfloss

Må så gott!

Nu skall jag brygga mig en sen kopp kaffe!

//Jenny/e.j.m

2 kommentarer:

Elin sa...

Det blöir så läcket att göra detta, har inte provat själv men känner att det är ett måste!
Kram Elin

annmari sa...

Dom är sååååå läckra