tisdag 2 mars 2010

Äntligen min första DT-layout hos MiMas

Ni anar inte vad jag sett fram emot att få presentera mig här på bloggen, jag är jätteglad och stolt över att få gästa MiMas Scrapbooking som har så underbara grejer i sin butik.

I mitt första DT-paket som kom förra veckan fanns det en massa godsaker så jag kunde knappt vänta innan jag fick sätta mig ner och scrappa mina första layouter för MiMas...

Så här kommer min presentationslayout, den ska jag överlämna på Karlstadmässan/träffen och därefter finnas i butiken... spännande! :)

[ klicka för att se en liten förstoring ]

I paketet fanns det som sagt en massa fina saker... jag ville skapa i mina favoritfärger när jag gjorde min presentationslayout vilket är ROSA men oxå turkos/petrol, brun/aubergine och härliga gröna toner... här har jag använt ett bakgrundspapper från BoBunny som i själva verket är "baksidan" så vackert rosa med hjärtan... ett underbart fint tårtpapper fäste jag dit som inramning för foto och dekorationer.
Jag gjorde två fotomattor bakom min bild ett brunmönstrat oxå från BoBunny och ett härligt glittrigt ljusrosa. Blomrankan har jag klippt ut från det tredje BoBunnypappret och satt på lite Glossy Accents för lite mer effekt. Underbara rosor, organzaband i härlig aubergine där jag virat en tunn silvertråd och fäst ett hjärta samt en fjäril.


Titeln som är mitt namn har jag oxå lackat med glossy accents. Jag använde turkos cardstock och gjorde journaling remsor av det, där jag skrev lite mer om mig själv. Lite passande symboler som jag klippt ut från mönsterpapper.




Material från MiMas
  • Cardstock Bazzill Turkos och Metallic Rosa
  • Mönsterpapper BoBunny: Persuasion Blooms, Love Bandit Tweetheart och Love Bandit Nuts
  • Tårtpapper
  • Organzaband
  • Glashjärta
  • Metallfjäril
  • Rosor
  • Rhinestones från KAISERscrapbook
Tack för titten, hoppas ni vill följa mig på min resa här på MiMas! ♥

Om ni vill veta lite mer om mig så har jag nu lagt in lite info HÄR och där kan du oxå läsa mer om alla i designteamet... :)

Kram

Emmeli

3 kommentarer:

jenny/e.j.m sa...

Åh så fiiin. Den är helt underbar. Så fiffigt att klippa ut en blomranka och använda den.

//Jenny/e.j.m

nettan112 sa...

Jättefin LO ...... keep up the good work.....
Kram
Jeanette

A'laEmmeli sa...

Tack va glad jag blir! ♥