måndag 22 mars 2010

Ett litet födelsedagskort

I lördags skulle min lilla tjej på barnkalas... och även om jag inte gör kort så ofta så har jag ändå köpt på mig lite söta stämplar utifall att... som denna underbara The Greeting Farm-stämpel... den är ju som upplagd för ett födelsedagskort. Jag hade dessvärre inte så mycket tid att göra ett för jag kom på det ca 20 minuter innan kalaset skulle börja men det blev ju bättre än ett köpt, eller vad tycker ni?

Dessvärre hann jag inte göra något åt insidan men det blev rätt sött ändå eftersom min fyraåring nyligen lärt sig skriva sitt namn, Antonia. Hon är så stolt så i och med att hon skrev under så blev det rätt sött på insidan i alla fall, tycker mamma i alla fall! ;)

Nu längtar jag så mycket efter mina TomBows som jag lagt undan hos MiMas, de verkar så roliga att måla och färglägga med. Här har jag färglagt med mina akvarellpennor, tolv till antalet och då blir man ganska så begränsad. Däremot kan jag komplettera med dessa när jag fått mina Tombows eftersom man kan använda samma teknik med vattenpennor och penslar... ja då kommer det bli ännu roligare att göra kort och att stämpla!

Material som finns hos MiMas
  • Cardstock bazzill som bas
  • Rosa och grön pearlmaker
  • The Greeting Farm stämpel
  • Retro blom stans
  • Det gröna läckra "trasselbandet"
I morgon är det min egentliga bloggdag så då ska jag visa er en layout... hoppas ni kommer tillbaka då!


Ha det gott!

//DT Emmeli / A'laEmmeli

Inga kommentarer: