måndag 11 januari 2010

Alla Hjärtans Godis.

Julen och nyår har passerat och redan om en månad är det Alla hjärtans dag. Alla hjärtans är ju ett perfekt tillfälle att visa sina nära och kära att man tycker om dem och det är precis vad jag tänker göra med dessa små altrade godsaker.

Jag tycker att det är viktigt att man inte bara tänker på nära och kära utan även på moder jord och vad passar då bättre än ekologiska geléhjärtan från Sjölunda gård som ligger i en söt liten glasburk som det en gång varit senap i.

Till locket har jag stansat ut en scalloped circle ur ett papper från Fancy Pants nya läckra Valentine-serie och knöt därefter ett rött organzaband om locket.

För att forma pappret snyggt runt locket fuktade jag det med lite vatten från en ”Mini Mister” så gick det lätt att få till det snyggt. På locket sitter det två hjärtan som jag embossat med vanligt embossingpulver och med UTEE.

En Fairtrade chokladbit från Anton Berg fick nya kläder av samma papper och en dekoration av samma embossade hjärtan. Hjärtana är utstansade med en av EK Success punchar.

Jag hade tillräckligt många lagom stora glasburkar så jag fick gå över till cellofanpåsar. Jag stansade kanten på pappret med en Martha Stewart ”Doily Lace”-punch och dekorerade med embossade hjärtan här också.

Du hittar allt material utom glasburken och godiset i butiken. Tack för titten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju inte så lönt att gå med i viktväktarna när man sitter här o blir så läskad att man dreglar som hunden.... ;-))

♥ Sanna

AnkieG sa...

Mums, man blir ju så sugen.. Dels på godiset och oxå att göra några påsar.