torsdag 28 januari 2010

Love Coupons

Jag har gjort ett litet Love Coupon-häfte som jag ska ge till min sambo på Alla hjärtans dag.
Än så länge är det tomt i häftet men innan han får det ska sidorna fyllas med ”värde kuponger” på saker som en massage eller ett biobesök och lite annat smått och gott som jag kommer på .
Pappret kommer från Fancy Pants Vintage Valentine serie och framsidan är dekorerad med läckra tyg-thickers från American Crafts.
Häftet är stansat med min BIA och därefter bundet med turkos pappersfloss för jag tycker det ger en känsla av ett häfte mer än en BIA-spiral gör.
Sidorna i häftet är perforerade med hjälp av min Cutterpede-skärmaskin för att de ska bli lätta att riva ut. Det finns nämligen flera olika skärblad att köpa till den skärmaskinen, jag har använt det här bladet.
En söt knapp jag hittade i mina gömmor fungerar som stängning på häftet. Jag valde knappen eftersom den har ett litet hjärta ”graverat” mitt på knappen. Vissa av hjärtana på pappret har fått lite Glossy Accents på sig.
En av mina återkommande favoriter är dessa söta bokstavsstickers från Adorn It med lite Glossy Accents på.
Allt material hittar du i butiken!

Inga kommentarer: