måndag 25 januari 2010

En inspirationsbox

När jag surfade runt här om dagen så hittade jag en länk hos Tyrasmatte på en stationery box.
Tyrasmatte hade själv gjort en sådan box med kort, tag och frimärksförvaring.
Inspirerad av denna så klickade jag mig vidare och gjorde mig en egen utefter videon på You tube.

Min box blev en inspirationsbox, där jag kan skriva upp idéer samt planera mitt scrappande.

Mönster papprena är från "Pinkpaislee" Cupid collection, Graphic 45 samt spillpapper från min spillåda.

Så här blev den:


De rosa bokstäverna är thickers "Daiquiri" som jag har lagt ett lager Glossy Accent över och sedan smutsat ned med Distress dyna.

Den vackra damen och klockorna har jag klippt ut från ett mönster papper Graphic 45.

När man tar bort locket så fälls framsidan på boxen ut. Innanför finns ett post-it block och en penna.

I detta lilla söta paketet som hålls ihop av ett organza band finns det gem.


Boxen är fylld med papper i olika storlekar samt en skrivbok att skriva ned idéer eller annat som har med scrap att göra.

Material från MiMas:
*Cardstock Bazzill
*mönsterpapper Pinkpaislee och Graphic 45
*Organza band
*Catlife press stämplar
*Hattnål
*BIA spiral
*Thickers "Daiquiri"

Må så gott!
Och glöm inte bort vår Alla hjärtans dags bloggcandy. Vinnare lottas ut på Fredag efter klockan 12:00. Se länk i inlägget inunder.

//DT/Jenny/e.j.m

1 kommentar:

nettan112 sa...

Vilken underbar och pysslig box... passar bra som söndagsprojekt..... :)