onsdag 23 februari 2011

Att scrappa en kompis...


Jag tror inte att det är det absolut vanligaste motivet för layouter men absolut något som kan "ge" mycket att göra. Min kompis Rebecka (kärt barn har många namn) är en sån där sprudlande go och sprallig tjej som nästan alltid möten en med ett glatt leende och ett Hej! i ett tonfall som får vem som helst att bli glad så givetvis skulle hon scrappas (särsklilt då hon dagen innan jag gjorde denna var schysst och körde mej hem när det snöade och mina skor gick sönder.





Blommor och blad kommer från Mimas. Det mönstrade pappret är från Bo Bunny (finns ett fåtal kvar i butiken) och filmrulletejpen, även den finns på Mimas är från Tim Holtz. Bokstäverna kommer alla från Mimas men just dessa kanske inte finns inne nu, det finns istället maaaaassor av andra fina. Bling fårn Prima (snurkla) och Kaiser (längder) hittas även de i butiken. Det lilla instrumentet fick jag i present av en kompis och jag tyckte den passade bra här, Becka är DJ och spelar dessutom själv, fast trummor inte blåsinstrument.

Jo, den svarta grejen med text i, det är en nyckelring och texten ett citat ur en låt med legendariska punkgruppen Ramones, en mycket passande dekoration på en layout med Becka.

Å som vanligt finns alstret att beskåda i Mimas fysiska butik.



1 kommentar:

jenny/e.j.m sa...

Vilken vacker layout, så många fina detaljer.

//Jenny/e.j.m