onsdag 2 februari 2011

Istället för ett kort...

Min Mamma och hennes systrar gav mej i uppdrag att göra ett kort, fast mer än ett vanligt kort som de kunde ge till sin farbror vid hans 90års uppvaktning.  Jag letade upp gamla bilder, samlade info om "farbror Nisse" och satte ihop ett eget litet album med alltihop.

Den här gången kan man tyvärr inte se alstret i butiken för Nisse har redan fått sitt "kort".


Jag skar till ark av craftfärgad cardstock i måtten 15x25cm och dessa fick sedan bli själva albumsidorna. Alla mönstrade papper som använts kommer från Graphic 45 och G45 papper, det finns det en hel del av i butiken. Sen har jag använt Tiny Alphas från Making Memories, stora tags och en stans med grangren för att göra små spretiga blad. Alla de sakerna finns också i butiken. Blommorna och det grova snöret är från mina egna gömmor. Texten "Nisse" på framsidan är foambokstäver från Adornit (favvisar för tillfället) och de finns på Mimas i 7 olika färger. De var matta från början men jag la på lite crackle accent för att få ett lite annat utseende på dem.  


Alla fotografier är utskrivna på "nästan vit" cardstock och överallt, på alla kanter har jag först hackat ordentlgit med en sax och sedan färgat in med distressdynor i olia bruna nyanser + att jag använt mej av en liten fyrkantig VersaColorkloss i färgen Pinecone.


Här ser man baksidan tydligt, samt ryggen på albumet. Jag tog en bit Grungepaper och färgade med distressdynor, gjorde hål genom alla papperna samt grungepapert och trädde ett grovt snöre (ett "balaband") genom hålen. För att albumet skule bli lite mindre av en solfjäder med allt tjockt material som jag stoppat i så valde jag att göra knutar mellan varje ark craftpapper.

På bilden nedan ser man hur jag valt att placera bilder och tags så att en del av dem sticker ut utanför albumsidorna. Jag försökte ha lite koll under arbetets gång så att de hamnade lite omlott istället för i en hög direkt på varandra.


Tyvärr blev bilderna inte särskilt bra, jag skyller på att det är vinter och dåligt ljus ;)






1 kommentar:

A'laEmmeli sa...

ÅÅÅÅÅHH vilket underbart fint album du gjort! Jag blev verkligen inspirerad att göra något liknande! Jättevackert Anna! Kram Emmeli