lördag 26 mars 2011

bloggdags bo bunny

Hejsan hejsan........

Missade blogga igår så det får komma idag istället. Här har jag från mitt senaste DT-paket använt ett underbart papper från Bo Bunny. Tänk, jag som inte varit så förtjust i aprikos tycker själv att detta blev riktigt fint. Embossade en tag och distressade den sedan med : vintage photo, walnut stain och rusty hinge. Magnolian är målad med distresser: antique linen, tattered rose (ansikte) rusty hinge, walnut stain (klänning) walnut stain (hår) weathered wood (skorna) En liten bingobricka med överskriften HOME passade bra då Magnolian flyger, fjärilar fllyger och Överskriften blev en gammal låttext; let me fly you to the moon and back. De ursnygga fjärilarna är stansade och embossade med Nellie Snellen stans/embossing. Likaså de väldigt fina bladen. Jag blev bara tvungen att ha dessa själv efter att ha testat DT-Jessicas. Lite prickig organza fick pryda tagen. Pärlorna finns även dessa i butiken.


Insidan är något som man kanske glömmer bort när man gör kort, men tänk vad förånad man blir när man öppnar kortet och det finns blommor även där. Jag försöker alltid att klä kortets alla fyra sidor, känns mer arbetat då. Dessa blommorna är EK-success retro medium och small. I mitten av varje blomma har jag satt en pärla. Alla kanter är distressade med walnut stain.

Nu är det som sagt lördag och solen skiner ute..... Njut av solen och helgen så ses vi snart.....
(förhoppningsvis på scraphelgen den 7-8 maj)
Kram kram
Dt-Nettan

Inga kommentarer: