onsdag 23 mars 2011

Tim Holtz Galore!!!


Ja... Jag antar att "alla" gissade att jag gjort något med Tim Holtzprodukter. Undrar om jag kommer ihåg allt jag använt... Om jag missar något och ni undrar över det så bara fråga. Albumet ligger på disken i butiken för beskådan.


Papperspåsarna som är själva grunden till albumet, tagsen och craftpappret är inte TH men allt annat är "hans". Omslaget är gjort av ganska tunna kartongskivor klädda med GrungePaper som jag färgat med olka nyanser av bruna Distressdynor. Beslagen på albumet är även de i GrungePaper och de är en die från TH/Sizzix.  Alla mönstrade papper kommer ifrån "blocket" Lost and Found och alla små "ettiketter" etc är även de utklippta ur papper därifrån.
Varje sida av albumet dvs påse har en sida instucken i sig (syns på sista bilden här) och på många av sidorna, både de yttre och de instoppade har små luckor, kuvert och andra småförvaringar (se bilderna nedan). På ett par ställen sitter det nedstuckna papperstags i fickorna med.


Jag har använt mej att två olika ark med TH-stämplar, även de små fläckarna/prickarna som syns på de flesta sidor är en stämpel från ett av de arken med.
Dekorationerna i metall är följande (om jag minns rätt) Mini Paper Clips , Muse Tokens, Philosophy Tags, Word Sticks, Game Spinners, Swivel Clasps, och Bookplates, brads samt en urtavla.



/ANNA

 

6 kommentarer:

Milla sa...

Fiiiiiint :)

nettan112 sa...

Detta är ännu finare i verkligheten.... jättefint....

Unknown sa...

Urläckert!! Ännu snyggare IRL! /Pia

Malin ~ Lillpiga sa...

Galet snyggt, gumman!!!

moimukulatt sa...

Det var ju sååå fint IRL.
Ser fram emot när fler "block" kommer inte så jag kan sätta fart med en liknande.

Tack för att hjälp idag.

moimukulatt sa...

Nu är min allra första paperbag album klart. Så här bidde det:
http://moimukulatt.blogspot.com/2011/04/fardig-och-toknojd.html