måndag 21 mars 2011

Sagolika Imaginisce

Hej hallå! :)

Idag blev det ett lite sent blogginlägg från min sida. Jag har varit hemma för vård av barn idag och har inte haft tid att sätta mig ner... men nu ska jag i alla fall visa vad jag gjort för något av mitt nya fina DT-paket.


Jag har fått ljuviga papper från Imaginisce kollektion Enchanted och de passar verkligen en prinsessa som min dotter... ;) Förra helgen tog vi kort på allt fint som hon fått från mormor och morfar efter att de varit i Thailand och bland annat denna klänningen...

Eftersom jag tyckte bakgrunden va så stökig och fotot va relativt enkelt att klippa ut så valde jag att göra en liten saga istället för en vanligt layout. ;) Papperna va som upplagt för detta. Det underbara slottet fanns redan med på ett jättefint och färdigt papper som jag skulle kunnat använda rakt av men jag valde att klippa ut det istället.

Jag använde två mönstrade papper som jag tog från mitt privata förråd i blått för himmel och grönt för gräs. Sen satte jag dit slottet, som jag oxå lackade med Glossy Accents. Jag satte dit de fina rosa blommorna som oxå är från MiMas men istället för vanliga pistiller klippte jag ut de små söta cirklarna med motiv i från ett annat mönstrat papper från samma serie. Så målade jag stjälkar och blad och glittrade på med grön stickles. Det blev effektfullt även om det tyvärr syns dåligt på fotot.

Jag ritade och klippte ut rosa moln från en utav baksidorna och satte dit. Även en liten krona klippte jag ur och satte dit på min dotters huvud. Grön spets och washi tape fick förstärka "gräset"...

Som sagt en lite annorlunda variant av layout men jag bara älskade dessa papper och det va så kul att göra något olikt... ;)

Ni hittar papperna från Imaginisce Enchanted, stickles, glossy accents, de rosa blommorna som jag tror är från Prima hos MiMas och förstås en massa annat fint.

Hoppas ni haft en underbar dag och att ni får en fortsatt trevlig vecka.


Inga kommentarer: