onsdag 30 mars 2011

Silkespapper som scrapmaterial?..

Ja, det funkar finfint tycker jag. jag valde att använda flera lager och limma mellan varje och så knyckade jag ihop kanterna lite ojämt för att få en sådär fluffig och lite krispig känsla. Jag gillar ju att ha med sånt där, matrial som inte egentligen är tänkt att scrapa med.

Mönsterpappret är ett gammalt Melissa Frances som jag hittade i gömmorna här hemma, tårtpappret, de superfina glittriga bokstäverna och alla vita blommor kommer från Mimas. Snurklor och andra detaljer i grå/vit är grungeboardfigurer från Tim Holtz. Lintottarna på bilden, de med skrangelben och trätofflor är jag och min syster (ja vi är nästan jämnåriga och sen hon slutade vara bäbis har vi varit ungefär lika långa och stora)



Bilderna blev lite väl platta, layouten har mer liv om man ser den irl, den finns i butiken så kolla gärna förbi om du vill se den.


Inga kommentarer: