lördag 2 april 2011

Ägg ägg ägg...

Jupp, det har pysslats massor av ägg på och kring MiMas, något ni kommer att få se under dagen som går. Maria fotograferade under gårdagens workshop i "äggmakeri" med och en del av de bilderna kommer säkert också upp här.

Mitt ägg är i den minsta storleken av de tre som finns att köpa hos MiMas och det passar nog mej rätt bra, jag äter ju inte godis...


Jag grundade hela ägget med vit akrylfärg i flera tunna lager. Madonnamotivet är en gammal stämpel ur mina gömor och jag stämplade på en bit silkspapper och vände sen motivet "bak å fram" så att bilden inte blev så skarp. jag fästa bilden på ägget innan akrylfärgen torkat riktigt och målade fast kanterna med lite extra färg. Sista lagret färg gjorde jag med vit CracklePaint. Jag limmade spets runt kanten på båda ägghalvorna, klippte en remsa styv tyll och knöt fast två av de nya fina charmsen å sen var mitt vita ägg färdigt.



Inga kommentarer: