torsdag 7 april 2011

Bokkort

Äntligen har jag blivit klar till att fixa ett inlägg i bloggen. Denna gången har jag gjort en sådan där populär kortbok som finns på många bloggar idag. :) Till denna har jag använt mig av cardstock, rosa givetvis. Mönsterpappret hittar jag tyvärr ingen tillverkare av (spillbitar). Till bokryggen använde jag Tim Holtz grungepaper som jag målade med vit akvarellfärg. Till dekorationer har jag använt vita halvpärlor, TH die till "bindningen". En nyckel i metall som finns i olika varianter i butiken. Löven är en stans från Nellie Snellen. Blommorna finns i olika modesjanger och färger både i webbutiken och fysiskt. Fjärilsstansen kommer från Martha Stewart. Har glittrat till det mesta med stickles. Tyvärr hittar jag inte länken till hur man gjorde den men jag skall försöka ordna en beskrivning, den kommer troligen att vara med på nästa vikdag. :) Så då kan ni lära er den där om inte annat....





Själva "bladen" har jag dekorerat med halvpärlor och blommor stansade med EK success retroflower stans medium.





Denna finns fysiskt i butiken om ni vill titta närmre på den. Ha nu en fortsatt trevlig kväll och glöm inte påskäggsdekoreringen i butiken på fredag eftermiddag.


Kraaaamizzz på er alla läsare!!




1 kommentar:

ANNAANNA sa...

Den är sååååå himla sööööt den lilla boken.