tisdag 6 april 2010

I pressen med MMs Pitter Patter


Hej Kära Vänner,

Hoppas ni har haft en lugn och skön Påsk i goda vänners lag... denna helgen har det inte hunnit bli något scrappat alls men som tur var så gjorde jag två DT-alster förra veckan eftersom jag blev så inspirerad av det superfina DT-paketet med dess innehåll!

Jag har letat fram lite vackra bilder från när min fyraåring va ganska så nyfödd. Otroligt vackra bilder som bara legat i en låda, inte klokt egentligen men nu har några av dem blivit scrappade med vackra papper!

Ett jättesött cardstock med "lackade" prickar på fick bli en bas, roligt med ett enfärgat men ändå med en extra liten touch på i och med prickarna, dessvärre syns det inte så väl i inscanningen men det kan anas lite om ni tittar noga. Det syns desto mer i verkligheten kan jag lova! :)

Egentligen ville jag knappt klippa sönder det supersöta mönstrade pappret från Making Memories PitterPatter som såg ut som en tidningssida men hur jag än försökte så tyckte jag att det blev bättre att klippa ut några annonser och tidningstiteln och sätta dit istället...

Jag skrapade kanterna och chalkade dem för lite slitnare och äldre look. Stämplade på ett vitt akvarellpapper en journalingstämpel som jag oxå chalkade för att den inte skulle bli så kritvit och skrev min journaling i den. Gjorde ett hål i och knöt det ljuvliga rosa organzabandet till en rosett.

Gjorde två fotomattor en rosa och en mörkbrun, sen veckade jag det rosa prickiga organzabandet som en ram runt på vänstersidan. Satte dit en blå blomma och två blå hattnålar för att bryta av det rosa lite och knöt det smala organzabandet runt.

Här kommer lite detaljbilder... och sist men aboslut inte minst MiMas härliga Materiallista....

Materiallistan från MiMas:
  • Cardstock Bazzill - Embossed - Polka Dot White
  • Mönstrat papper - Making Memories, Pitter Patter
  • Brun chalk
  • Smalt ljusrosa organzaband
  • Prickigt ljusrosa organzaband
  • Thickers alfabet - ljusblå vinyl
  • Blomma
  • Hattnålar
Hoppas jag har kunnat inspirera en dag som denna!

Ha det gott!

Emmeli / A'laEmmeli

Inga kommentarer: