tisdag 27 april 2010

My girl med bling

Hej på er...

Idag är det min bloggdag, jag är lite sen med mitt inlägg för jag knåpade ihop detta alster sent igår kväll. Efter en hel helgs scrappande så hade jag ändå inte fått nog och dessutom inte gjort dagens DT-alster så jag satt igår - det går helt enkelt inte att få nog med scrappandet det är snarare så att ju mer man scrappar desto roligare är det...

Jag hoppas att ni har bokat in er till träffen i Hyllinge där MiMas butik är på plats med finfina saker... jag kan verkligen rekommendera att gå på träffar. Det ger så mycket, man får träffa likasinnade, få en massa inspiration och att ha en butik i närheten där man kan komplettera med det man saknar är inte fy skam. Dessutom så är det ju helt underbart att inte känna alla måsten som man lätt känner hemma när man egentligen "borde" ta hand om tvätten eller laga mat eller något annat "livsviktigt"... på träffen får man allt serverat och inte kan man ha några måsten när man är på minisemester och får scrappa dagen lång...


Nu till dagens inspirationsalster...


Som ni ser så fortsätter jag med den härliga serien från Making Memories PitterPatter och de underbara fotona från Lindisima. En relativt enkel layout som tog mig knappt en timme att göra, det är nog rekord tror jag. :)

Det söta bakgrundspappret i sig är ju en dekoration med de härliga kanterna och den söta lilla texten, ett tårtpapper som jag satt lite under fotot. Skar två avlånga remsor av ett mönsterpapper från samma serie och chalkade. Dekorerade med tyllrosor, gardeniablommor, "knoppar" (eller vad det nu kan tänkas kallas), organzaband med prickar knytet som en rosett, blingstenar lite här och där. Journalingrutan är tagen från egen gömma. Alfabetstickers och de ursöta fjärilarna har jag chalkat lite ljusare i kanterna...

Detaljbilder:

Materiallista från MiMas:
  • Mönsterpapper från Making Memories PitterPatter
  • Chalk
  • Tyllrosor
  • Gardeniablommor ljusrosa
  • Rhinestones från Kaiser
  • Ljusrosa organzaband med prickar
  • Martha Stewart Fjärilspunch
  • "Knoppar" från Kort & Godt
  • Tårtpapper
Hoppas att jag kunnat inspirera... åter till scrapbordet men glöm inte kika in i shoppen efter nytt härligt material!

Ha det gott! ♥

// DT-Emmeli / A'laEmmeli

Inga kommentarer: