torsdag 22 oktober 2009

Here comes Dracula

Härliga papper från Basic Greys i spökiga mönster och i färgerna orange, svart och vitt blev tillsammans en härligt spökig layout på vår son.
Fotot låg längst ned i min fotolåda och äntligen så hittade jag de rätta papprena att scrappa den i.

Vår son har aldrig gillat att kladda ned sig och detta var första gången som jag fick lov att sminka honom och spraya hans hår svart. Temat för kvällen var halloween och detta var hans första disco.



Döskallen är en dies där jag har använt mig av Basic Greys papper. Bakom ögonen lade jag ett lager glitter. Ett underbart glitter i en kopparnyans som säljs i avlånga söta små rör. Finns i alla möjliga färger. Till vänster om fotot ser ni också en bredare linje med detta glitter. Jag tog en bit dubbelhäftande smal tejp som jag satte fast på layouten och sedan strödde jag glitter över tejpen.

Över döskallen lade jag ett lager Glosssy Accent. Bredvid döskallen så syns små fyrkantiga pappersrutor i röd cardstock och Basic Grey.

De röda cardstocks bitarna lade jag ett lager Glossy Accent över. Därefter ritade jag en vit kant runt om som en ram. Ett försök till att rädda de de fyrkantiga bitarna där de vita strecken runt om blev sneda och vinda gjorde att jag lade ett lager röd proMarker över.

Jag avslutade med att lägga ett lager Krackelerings lack över.

Krackeleringen reagerade på promarkern så att en härlig orange ton bildades.

Läckert eller hur?!

Allt material finns hos MiMas.

  • Mönsterpapper Basic Grey
  • Cardstock svart och röd
  • Glossy Accent
  • Crackel Paint
  • 3D-kuddar
  • dubbelhäftande tejp
  • Glitter i rör (i butik i Halmstad)
  • Vit penna
  • orange organza band
  • hattnål
  • brads
Må så gott!
Glöm inte bort vår skisstävling=)

DT//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: