lördag 24 oktober 2009

La familia

Denna gång tänkte jag bjuda er på en layout med ett STORT foto.
När jag började att scrappa så fick jag panik när fotona var för stora....hjälp vart skall man placera dekorationerna och rubriken.
Men numera tycker jag att det är riktigt roligt att scrappa med STORA foton.
Det händer dessutom att jag kan scrappa med samma foto flera gånger.
Detta foto är ett av mina favoriter som jag har scrappat på flera layouter.

Det bästa med digitala kameror är ju att man kan redigera fotona och skriva ut/skicka efter dem i olika design t.ex.sepia, svart-vit eller färg.

Det här fotot är i A4 storlek och är ett foto som min kusin tog på oss midsommardagen 2008.


Mönster papprena kommer från Inkido. En serie med helt bedårande papper i kärlekstema.

Tillsammans med de underbara vita blommorna och rosorna svagt chalkade i samma nyans som cardstocken samt lite prickigt organza band bildar de en ram in runt fotots ena kant.

Stämpeln med den passande texten Remember från "catlifespress" finns på MiMas och är just nu en av mina favoriter. "Catlifespress" har en mängd olika textstämplar med härliga texter.
Högst upp i det högra hörnet av fotot syns två stycken fjärilar. Dessa har jag stämplat upp med genomskinnlig stämpelfärg och sedan embossat med guldfärg.


Jag lindade blommornas stjälk runt en tandpetare för att skapa en spiral av stjälken. Avslutningvis så limmade jag dit rosetter av organzaband som jag sedan stack en söt liten egengjord hattnål i.


Åh vad jag älskar dessa Pearl Maker, helt underbara och så rolig att arbeta med. Dels är färgtuberna dryga och dessutom kan du själv avgöra hur stora eller små dina halvpärlor skall bli.

På denna layout använde jag färgen "Creme" till att rama in hela layouten. Högst upp ser ni ett organzaband som jag har veckat med hjälp av en smal dubbelhäftande tejpbit.

Material från MiMas:

Återkom gärna i morgon då DT-teamet inspirerar i halloweentema.

Må så gott!

//DT/Jenny/e.j.m

1 kommentar:

sagapo sa...

Denna Lo blev så fin, en riktigt favorit. Så bra det blir med stora foton. Det måste jag prova någon gång.
Carita